Subject: Selgitusnõue seoses Ehitusregistri tarkvaraga
From: "Vahur Suvi" <[email-masked]>
To: "info - MKM" <[email-masked]>
Date: Tue, 22 Jul 2025 20:45:55 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tervist

Palun esitada seadusandlikud aktid ja selgitus, mille alusel EHR-i 
Energiamärgise väljastamise käigus nõutakse kõigi hoone sees asuvate osade 
köetava pinna ja toatemperatuuriga pinna sisestamist.

Määruse https://www.riigiteataja.ee/akt/107102016004 kohaselt on 
väljastamiseks vaja hoone köetav pind ja toatemperatuurne pind, mitte hoone 
sees asuvate kõigi hoone osade pindasid. Praegusel juhul aga ei ole võimalik 
aga korterelamule energiamärgist väljastada enne, kui pole kõigile 
korteritele lisatud köetavaid pindasid ja toatemperatuuriga pindasid. Ehk 
näiteks 130 korteriga 1960 aastatel ehitatud hoonele tuleb eraldi iga 
korteri kohta käsitsi kirjutada tema köetav pindala ja toatemperatuurne 
pindala )igasugune võimalus automaatselt neid andmeid üle kanda - puudub)

Samas, kui energiamärgiste väljastamist reguleeriv seadusandlus näeb ette 
hoone - kui terviku pindaladega arvutuste tegemist!

EHR antud küsimusele vastata ei osanud ja suunas ministeeriumisse. Seega 
ootan teie selgitust, miks nõutakse andmete sisestamist, mida tegelikult ei 
ole küsitud.

-- 

Vahur Suvi

Portal Invest LLC

www.portalinvest.com <http://www.portalinvest.com>

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

+372 56 489 029